Diana Acatrinei – Alternativa unui primar independent la Piatra Neamț. Prezentare și program

1. Cine este Diana Acatrinei?

     A răspunde direct și tranșant la întrebarea dumneavoastră este aproape imposibil. Și asta pentru că orice răspuns aș da, ar fi, cel puțin incomplet. Tuturor femeilor le place să păstreze o doză de mister cu privire la propria persoană.

         Totuși, pentru cititorii acestor rânduri, rezum, în câteva cuvinte, aspecte importante despre mine.

         Sunt mamă a doi băieți minunați, care au grijă să-mi umple cea mai mare parte din timp și să aprecieze, nu chiar întotdeauna, ceea ce gătesc. Pentru că timpul se împarte între casă și serviciu, în plan profesional pot să spun (și nu numai eu) că sunt o persoană concentrată pe rezultate, care se bucură de fiecare reușită în activitatea de zi cu zi. Ca tot românul între 30-40 de ani, am credit ipotecar și tot ca românul, îmi gestionez cu mare grijă banii de la un salariu (de bugetar) la altul.

2. De ce candidat independent?

    Consider că un candidat independent nu este obligat să voteze disciplinat, după dispoziția sau nevoile șefului de partid, ci astfel cum îi dictează propria inteligență, conștiință și coloană vertebrală. Mai mult decât atât, față de reprezentanții partidelor politice, poate promova, propune și vota pe ordinea de zi proiecte de hotărâre, fără a fi nevoie de aprobări prealabile din partea șefilor și nici de negocieri mercantile între membrii altor formațiuni politice. Sunt nenumărate cazurile în care deciziile și dispozițiile politice luate s-au dovedit un total fiasco, situație ce determină starea actuală a societății.

     De asemenea, viziunea mea diferă substanțial față de ceea ce se întâmplă în politica locală și națională și este absolut necesar ca lucrurile să se schimbe în bine, atât pentru Piatra-Neamț cât și pentru România.

3. Care este viziunea dumneavoastră de potențial primar la Piatra Neamț?

         În primul rând, înțeleg și îmi doresc să promovez competența și profesionalismul atât în procesul decizional, cât și în întreaga activitate administrativă. Consider munca în echipă o condiție esențială a succesului în activitatea de management și ascult întotdeauna părerea celorlalți. Spun toate acestea întrucât, de-a lungul carierei, am făcut parte din numeroase colective în care am avut ocazia atât să învăț, dar să și observ lucruri ce puteau fi îmbunătățite.

         Viziunea mea privind direcțiile de administrare a orașului este structurată într-un plan de acțiune pe 6 direcții principale și anume:

  1. educație,
  2. sănătate și asistență socială,
  3. creștere economică și dezvoltare locală,
  4. administrare domeniu public și venituri bugetare,
  5. servicii publice și poliție locală,
  6. turism.

       Nu sunt adepta proiectelor utopice și nici a celor de care beneficiază un grup foarte restrâns de oameni pentru o perioadă scurtă de timp, ci îmi doresc ca beneficiarii proiectelor pe care le propun să fie toți locuitorii orașului. Pentru aceasta, am identificat soluții administrative concrete care să permită reducerea cu cel puțin 15 % a taxei de colectare a deșeurilor menajere, considerând că redevența de 28%, care în final se regăsește în prețul serviciului și este plătită tot de locuitori, este mult prea mare, iar efectele sumelor colectate la bugetul local sunt mult prea mici.

      Voi face totodată demersurile legale și absolut necesare pentru reducerea cu cel puțin 10 % a tarifului de furnizare a apei potabile și respectiv de tratare a apei menajere. Compania Județeană Apa Serv S.A. a fost transformată în ultimii 10 ani într-un vârtej care absoarbe sume uriașe din banii nemțenilor. Consider inadmisibil ca pierderile în rețea să depășească 70%, iar intervențiile în caz de avarie să aibă loc la mai mult de 24 de ore după sesizare, în condițiile în care veniturile directorului sunt peste salariul președintelui României.

       Un alt aspect deosebit de important, pentru care am identificat și voi prezenta soluții concrete îl constituie creșterea numărului de parcări din zona centrală cu cel puțin 100 de locuri și cu minim 200 de locuri în cartierele aglomerate. Și asta fără parcări etajate, ci doar prin buna organizare și administrare a domeniului public.

      Având în vedere fondurile europene aflate la dispoziția UAT-urilor, voi promova proiecte pentru reabilitarea termică a cel puțin 40 de blocuri din municipiu. Acestea sunt doar o parte din ceea ce îmi propun pentru buna administrare a municipiului Piatra Neamț, proiecte pentru care există soluții concrete și a căror finanțare nu necesită credite suplimentare, ci doar cofinanțări în procent de 10 -15 % din valoarea investiției.

4. Cum vedeți programele și campania celorlalți candidați?

         Este evident că ideile și proiectele fiecăruia dintre ei au părțile lor bune ca și beneficiarii țintă, însă cei mai în măsură să vorbească despre contracandidații mei sunt alegătorii, și sper din toată inima, că vor face acest lucru la vot, prin prisma celor 3 elemente esențiale: ce s-a întâmplat în trecut, cum este prezentul și ce își doresc pentru viitor. Reiau însă faptul că doresc ca beneficiarii proiectelor pe care le propun să fie un număr cât mai mare din locuitorii municipiului. Și aceasta pentru că nu poți fi primar doar pentru o parte din locuitori, ci trebuie să rezolvi pe cât posibil, nevoile și problemele fiecărui locuitor al municipiului.

5. Ce veti schimba?

          Prin votul cetățenilor cu siguranță se vor schimba în bine multe aspecte în administrarea orașului și a primăriei. În primul rând îmi doresc să reduc distanța dintre primarul-administrator, ca reprezentant ales al cetățeanului, și cetățeanul însuși. Am sesizat acest lucru la unii dintre contracandidații mei, persoane cu un trecut generos pe funcții publice, dar care își aduc aminte de alegători strict o dată la patru ani, adică atunci când au nevoie de votul acestora. Am constatat că după alegeri se așterne brusc liniștea, ce acoperă jocurile politice care fac inutil votul acordat, cu bună credință, de alegător.

      Din proprie experiență, știu că problemele se rezolvă mult mai rapid și eficace prin implicarea directă a primarului, decât intermediate de aparatul din subordine. De aceea, voi schimba și reorganiza programul de audiențe precum și accesul publicului la biroul și activitatea primarului. Asta pentru că nu consider normal ca primarul să fie încuiat și cu pază la intrare, pentru că România este o țară sigură, iar atunci când te temi de cetățean, este greu de crezut că poți face ceva pentru binele acestuia.

         Îmi propun, de asemenea, reorganizarea administrației locale după modele care și-au demonstrat viabilitatea și succesul în alte localități ale țării.

         Mă opresc aici, întrucât sunt multe de făcut, iar povestitul nu ajută. Cu siguranță o să dezvolt acest subiect în viitor.

 CMF: 24240437